Foto van De menselijkheid achter de business is wat ik het meeste waardeer

De menselijkheid achter de business is wat ik het meeste waardeer

Werken voor Trento Engineering betekent dat je je kunt blijven ontwikkelen, zowel op persoonlijk- als op werkgebied. De persoonlijke benadering van Trento vind ik heel prettig, je bent echt onderdeel van een team dat altijd voor je klaar staat ook in moeilijkere tijden.

Ik ben Alexis, van Belgische afkomst en sinds 13 mei 2013 in dienst bij Trento Engineering. Destijds was het kantoor nog in Sittard gevestigd, maar de markt blijft in beweging en na overname door Flexpoint zijn we verhuisd naar het Roda stadion. Inmiddels zijn we daar ook alweer uit ons jasje gegroeid en zijn we nu in Heerlen gevestigd.

In de tijd dat ik voor Trento werk, heb ik al veel meegemaakt en ook veel zien veranderen in de arbeidsmarkt van Nederlands Limburg en omstreken. Ik heb bij VDL Nedcar mee de opstart van het productieproces van de Mini Cooper gerealiseerd als een lid van het E/E team. Dat was voor mij een echte openbaring, massaal gingen we op opleiding bij de BMW fabrieken in Beieren, Duitse knowhow overdag gecombineerd met Limburgse gezelligheid het s ‘avonds, heerlijk was die tijd!

Als E/E ingenieur stond ik in, voor het ontwikkelen en beproeven van de carrosserie- en veiligheidssystemen van de Mini Cooper en al zijn te produceren varianten. Het begon allemaal met de F56 3-deurs Mini, maar mijn hoofdproject was de F57 Mini Cooper Cabriolet. Ik stond onder andere ook in voor de beproeving van de elektronica van het elektrisch dak. In de aanloop van de F60 Mini Countryman heb ik ook nog een groot deel kunnen meepikken van de opleiding in hybride-technologie en het energiemanagement van de Mini Cooper.

Trento Engineering heeft veel voor mij betekent tijdens mijn werk bij VDL. Ik heb kunnen genieten van diverse trainingen, waaronder de Six Sigma Green Belt opleiding, welke ik in de fabriek ook toegepast heb. Door Six Sigma toe te passen hebben we bij Nedcar de uitval van klantenwagens, omwille van een laag batterijniveau, compleet kunnen elimineren met een minimum aan aanpassingen.

Ik heb bij Trento ook kunnen meedoen aan presentatietrainingen, we kregen zelfs coaches over de vloer die ons op het menselijke vlak ondersteunden.

Eind 2014 ben ik aan de slag gegaan op een ander project, bij onze Duitse buren, het grote FEV GmbH, een belangrijke speler als het gaat over ontwikkelingsprojecten voor alle grote OEM´s ter wereld. Daar heb ik projecten gedaan voor Renault, PSA, Mercedes-Benz - AMG en Honda. Eerlijk is eerlijk, in dit bedrijf is er een cultuur van commercialiteit en resultaten, gericht op "state of the art" technologie in de automobielsector. Je kunt er eenvoudig bijblijven met de nieuwste technieken: elektrische turbo's, hybride-technologie,...
Inmiddels al weer een paar projecten rijker, zijn we nu alweer bezig met mijn tweede project binnen de RAIL.

Ik heb bij FEV hoogtes en laagtes gekend, het is er technologisch interessant, maar voor mij ontbreekt er de gezelligheid zoals ik die ik Nederland heb leren kennen, dat doet tenslotte veel met een mens. Trento Engineering betekende ook in moeilijke tijden veel voor mij. Men staat voor je klaar wanneer je ze nodig hebt en zolang je eerlijk en open communiceert wordt er veel voor je geregeld.

De menselijkheid achter de business is hetgeen ik het beste kan waarderen aan Trento Engineering. Daarom denk ik dat ik nog wel een paar jaartjes blijf hangen, het mag al eens stormen op zee, maar de reis en de ervaring zijn het allemaal waard.

test